søndag 15. juni 2014

StampArtic is going for the acrylic paint

Over at StampAritc we have a new article, this is one about acrylic paint. There is a varity of differnt acrylic paints on the market. I in person have some different branches.....
*****
Hos StampArtic har vi en ny artikkel som handler om akrylmaling. Det finnes et hav av forskjellige merker og sorter på markedet. Jeg har personlig flere forskjellige..... :-)
*****
Jeg må innrømme at når jeg starta på dette prosjektet var jeg ikke riktig sikker på hva jeg skulle lage.
Jeg hadde et canvasstykke i str. 6x6 inch med lim på baksiden. 
Fant ut at denne gangen skulle jeg bruke TH sine distress akrylmaling. Jeg fant fargene jeg ville ha og dabbet disse på lerret og sprayet med vann slik at de blendet slik jeg ville. Da var i allefall bakgrunnen klar. Kom på at jeg hadde en ramme med lerret som var litt større enn 6x6" og limte min ferdige bakgrunn på det.
Fant deretter frem ett chipboard hjerte i "hønsenetting" fra ScrapFX som jeg har spart på. Litt prima- og wild orchid blomster, en resin klokke, litt metall fra TH og et stempel fra ClubScrap og litt mere småtterier fra stashet mitt.
*******
I have to admitt, I wasn`shure what I wanted  to make. I had a piece of selfadeshive canvas in 6x6". I just knew I wanted use the TH distress paints. I got the colors I wanted and dabbed them on the canvas, then mistet with water to get them to blend the way I wanted. So my background piece was ready. Then I remembered I had a frame with canvas just a bit taller than the 6x6" inch piece, I glued the background canvas on this .
Then I did some digging in my stash, I found a chipboard heart from ScrapFX, TH metallsign with text, a resin watch a stamp from ClubScrap, flowers from prima ang wild orchid and some bits and  pieces from my stash.
This is the result.
*****
Her er resultatet.


Jeg har malt metallteksten med gesso, klokka er også malt med distress paint og deretter har jeg hatt litt vivia gull på den.
*******
I did paint the metal with gesso to make the word pop a bit, I did also paint the watch with distress paint and just had a small amount with dark gold paint on top
*****

 Selve hjertet har jeg malt med Distress crackle paint i Picket fence og deretter hatt på litt Victorian Velvet distress paint.
*****
I painted the heart with Distress crackled paint- Picket Fence and when that was dry, I had some Victorian Velvet on topp, so the crackles would be more visible.
*****
Det vises ikke så godt, men på bakgrunnen har jeg brukt en glittermaling over hele får å få glans i den. Malingen er transparent rosa, så det er mest glitteret som vises når den tørker. 
Dette var min måte å vise akrylmaling på. Du må finne din måte :-)
******
It doesn`t show to well, but on the painted canvas I had a top coat with some transparent pink glitterpaint, Just to get some shimmer. 
This is my take on this article with acrylic paint.
You have to find your way- just remember to have fun doing it :-)

Ingen kommentarer: