torsdag 20. desember 2012

Adventskalenderluke hos CMN

Idag har vi kommet til luke 20 i adventskalenderen hos CMN, og det er jeg som har ansvaret for den.
Tenk nå er det bare 4 dager igjen til julaften. Det er utrolig kor fort tia går. Jeg trodde jeg hadde bedre tid enn jeg egentlig hadde, og dermed kom jeg litt i bakleksa her...

Men mitt siste bidrag til adventskalenderen vår er også min siste månedstag for iår. Det eneste jeg hadde klart for meg, var at jeg ville bruke ett motiv fra Saturated Canary. Og siden jeg ikke hadde veldig god tid på meg, var det bare å leite frem noe jeg tenkte at jeg ville bruke, her var det ikke mye tenking eller planlegging.

Her ser dere noe av det som jeg fant frem

En stor og en liten tag, diverse mønsterpapir, og litt annet pynt.

Så var det bare å sette igang. Først gjorde jeg klar selve tagen med papir og det som skulle være på, deretter fargela jeg motivet. Totalt brukte jeg 1,5 time på denne tagen og resultatet ble slik:

Fargene jeg har brukt:
Hud: E0000-000-00-95
Lepper: R01-RV42
Øyne: BG000-B95
Hår: E79-23-43-42
Klær:
Grå: W0-1-3-5
Lilla: E70-RV95-E04-V06-RV17
Blå: BG01-09
Skjørt/sløyfe: RV23-63-17
Skøyter: E42 og glittertusj sølv.

Så der var årets siste tag ferdig. Disse månedstagene har jeg brukt som en liten dagbok. På baksiden har jeg skrevet ned månedens høydepunkter. Man tror man husker alt, men egentlig så er det rart og se hvor fort man glemmer enkelte ting, det ser jeg når jeg har lest meg gjennom året. Dette var en morsom utfordring for meg selv, og jeg kommer nok til å gjenta den, men ikke i 2013. Litt seinere i jula skal jeg ta bilde av alle tagene samlet og legge ut her i bloggen.

Da vil jeg bare ønske dere en fortsatt fin adventstid og en herlig jul. Avslutter denne med denne sangen med Celine Dion, jeg synes den er så fin.

 



Ingen kommentarer: